Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Kolejna instalacja "zero" - klimatyzator+PV

Data dodania: 2018-02-24
wyślij wiadomość

Cześć,

przeniosłem wszystkie treści bloga na nową stronę.

Link do tego artykułu tutaj:

https://ogrzewanieprademzadarmo.pl/kolejna-instalacja-zero-klimatyzator-pv/

Cały blog, wszystkie stare i nowe treści funkcjonują pod adresem:
http://www.ogrzewanieprademzadarmo.pl/.

Zapraszam

2Komentarze
Data dodania: 2018-02-25 11:02:16
Mój sąsiad ma taki klimatyzator i ogrzewa nim, potrzebuje trochę czasu żeby zaczął grzać[około 10-15 minut]zużycie prądu najmniejsze z możliwych w stosunku do uzyskanego ciepła.
odpowiedz
strusio85
Data dodania: 2018-03-03 21:27:10
PV
z tą instalacją PV, trzeba będzie się spieszyć od 1 Kwietnia prawdopodobnie zmiany w IRiESD polskich operatorów sieci co według mnie podroży inwestycję.
odpowiedz

Rachunek za ogrzewanie prądem - listopad/grudzień

Data dodania: 2018-01-27
wyślij wiadomość

Cześć,

przeniosłem wszystkie treści bloga na nową stronę.

Link do tego artykułu tutaj:

https://ogrzewanieprademzadarmo.pl/rachunek-za-ogrzewanie-pradem-listopad-grudzien-2017/

Cały blog, wszystkie stare i nowe treści funkcjonują pod adresem:
http://www.ogrzewanieprademzadarmo.pl/.

Zapraszam

16Komentarze
Data dodania: 2018-01-27 22:27:25
Nie znam się, ale taka kwota to dla mnie kosmos. My jeszcze nie mieliśmy rachunku za grzane, ale szczerz, to mam nadzieję, że nawet nie zbliżą się do Waszego. Chyba, że koszty ogrzewania gazem są zbliżone. Teraz technologia poszła do przodu, że wszystko jest możliwe.
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-28 10:05:50
Tak. Według mnie kwota też nie jest szałowa ale jest do przyjęcia. Nie wiem, czy porównujesz adekwatnie. Musiałbyś podać parametry swojego domu. Mój przede wszystkim nie ma ocieplenia dachu, więc zakładam, że docelowe rachunki, po uzupełnieniu tego braku będą jeszcze o ok. 25% niższy.
odpowiedz
Odpowiedź do niko-archetyp
Data dodania: 2018-01-28 10:13:45
Mamy mały, parterowy domek. Część mieszkalna 85m2, całość 110m2. Poddasze nieużytkowe dobrze ocieplone,styropian, wylewka, wełna. Brak kominka, komin tylko w kotłowni. Ocieplenie 20m2 - styropian grafitowy. My liczymy na zużycie gazu ok 200zł miesięcznie przy aktualnych cenach, średnia roczna.
odpowiedz
Odpowiedź do ogrzewanieprademzadarmo
Data dodania: 2018-01-28 10:58:44
Fajnie ocieplony. Wygląda to dobrze. Możliwe, że się uda - trzymam kciuki. Jednak rozumiesz teraz różnice - ja ogrzewam 140 m2. To 70% więcej niż Ty (jeżeli nie ogrzewasz pow.nieużytkowej) lub 30% (jeżeli ogrzewasz cz.nieużytkową) i bez kompletnego ocieplenia.
odpowiedz
Odpowiedź do niko-archetyp
Data dodania: 2018-01-28 11:01:34
Aha - zapomniałem. Masz także dodatkowo 5cm więcej ocieplenia na ścianach niż ja. To jest znacząca różnica. Widać zatem, jak różna jest baza do porównań naszych rachunków.
odpowiedz
Odpowiedź do niko-archetyp
Data dodania: 2018-01-28 11:21:11
To czuję się pocieszona, bo chyba by nas zabiły takie rachunki. Jak wy ocieplicie poddasze, to wam też trochę ulży.
odpowiedz
Odpowiedź do ogrzewanieprademzadarmo
bilu123  
Data dodania: 2018-01-28 12:35:39
My tej zimy mamy dość niskie rachunki za prąd. Dom średni (204m2) ale pomieszczenia bardzo wysoki (3,2m). Mamy w domu koło 20-21 stopni. Rachunki za ogrzewanie to około 450-480 za miesiąc. Rachunki podobne do Twoich mieliśmy przy mrozach w zeszłym roku kiedy temperatura na zewnątrz spadała poniżej -20. Myślę że prawdziwe rachunki będziesz mógł zweryfikować kiedy skończysz wszystkie prace dociepleniowe oraz kiedy zamieszkasz w domu na stałe i nie będzie wychłodzony.
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-28 12:45:03
Dom jest zamieszkały od 2,5 roku. Jest jednak wiele niedoskonałości pod względem ocieplenia - głównie od strony stropu i poddasza. Ucieka mi tam dużo ciepła. Niestety przez moją nieobecność wiele spraw nie mogę podokańczać ;).
odpowiedz
Odpowiedź do bilu123
Data dodania: 2018-01-28 13:47:26
No jakby nie patrzeć koszt ogrzania prądem jest nawet trzykrotnie większy niż np. ekogroszkiem. I tego nie zmienia fakt że budynek jest nie ocieplony czy jego powierzchnia. Bo jak będzie ocieplony to prądu zużyjesz mniej ale równie dobrze tego węgla czy pelletu także mniej by poszło. Dlatego zawsze przy porównaniach sprawdza się jakie jest zużycie ciepła w domu na metr (i na to wpływa ocieplenie domu) a potem mnoży się to przez ilość metrów i koszt 1kWh danego źródła ciepła. Dlatego póki nie mówimy o domu pasywnym , ogrzewanie prądem zawsze będzie koszmarnie drogie. Oczywiście inna sprawa gdy mamy pompę ciepła ale tu z kolei koszty instalacji są póki co drogie.
odpowiedz
Data dodania: 2018-01-28 14:26:11
Odpowiem Ci szczerze - bzdury opowiadasz. Chcesz powiedzieć, że gdybym miał teraz kotłownie na ekogroszek to spaliłbym przez miesiac groszku za ok 3 x mniej. Czyli jak na prądzie zapłaciłem 726 zł to na ekogroszku zapłaciłbym 242 zł. Ta kwota to ok. 0,27 tony ekogroszku/mc !!! ??? Potwierdz, że to masz na myśli bo to jest raczej nierealne.
odpowiedz
Odpowiedź do sloneczne-baby
Data dodania: 2018-02-11 11:14:09
Napisałem ogrzewanie prądem bo jak się tym interesowałem wyliczono mi ponad 6000 zł rocznie gdzie przy groszku to jakieś 2500. Ale czytając to co piszesz widzę że trochę się pozmieniało więc przyznaje że głupoty napisałem nie weryfikując swoich mylnych poglądów. Pompa ciepła to inna sprawa bo to najtańsze źródło ciepła. U Ciebie faktycznie jak na ogrzewanie bez pc wyszło znośnie ale w tym okresie kuzyn na swoim większym metrażu spalił 20 eko na dobę co daje 600 kg w miesiąc czyli jakieś 550 zł (kupowany latem). To różnica nie duża ale on ma ponad 250 m powierzchni. Chociaż szczerze powiem że dla mnie zapłacić te 100 zł więcej jest lepsze niż węgiel w domu. U mnie niestety węgiel jest ( ekogroszek) ale pewnie zmienię kiedyś.
odpowiedz
Odpowiedź do ogrzewanieprademzadarmo
Data dodania: 2018-02-11 15:58:30
Tak. Ogrzewanie prądem nie jest koszmarnie drogie. To mit i dlatego powstał ten blog. Koszty takiego ogrzewania, tak jak napisałeś, są do zaakceptowania. A najważniejsze jest to, że zawsze możemy te koszty w przyszłości obniżać budując fotowoltaikę. To ta przewaga nad innymi paliwami. Z taką instalacją możemy zmierzać w kierunku niezależności od paliwowych gigantów. Taki kierunek jest obrany na całym świecie. U nas raczkuje, ale widząc co się dzieje na FB w różnych grupach tematycznych, rozwiązań na instalacje "zero" jest coraz więcej. I działają.
odpowiedz
Odpowiedź do sloneczne-baby
Data dodania: 2018-01-28 14:28:08
Poza tym nie opowiadaj o koszmarnie drogim ogrzewaniu prądem. Widzisz wpis powyżej 450-480 zł/mc.
odpowiedz
tosia  
Data dodania: 2018-02-10 21:29:00
Tanie ogrzewanie!! Ha ha Ha! w analogicznym okresie zużyliśmy 150 kg ekogroszku do CO i CWU w domu 150 m powierzchni użytkowanej temp 22 st, 70m powierzchni nieużytkowej temp ustawiona na 19 st i ogrzewany garaż pow 40 m. temp ok 10 st. Piec na ekogrosze i bufor ciepła. 150 kg to koszt 130 zł słownie sto trzydzieści złotych polskich!!!
odpowiedz
bilu123  
Data dodania: 2018-02-10 23:10:41
Pewnie węglem byłoby jeszcze taniej. ;) Ogrzewanie prądem za pomocą pompy ciepła z oczywistych względów jest droższe ale wygodniejsze niż paliwami sypkimi oraz tańsze niż gazem. Trzeba brać jeszcze pod uwagę że już dziś rządzący dłubią przy prawie, tak aby zabronić prywatnym osobom wytwarzania ciepła za pomocą paliw kopalnych oraz drewna i produktów drewnopochodnych. Dotyczyłoby to ponoć nawet tak ukochanego przez wszystkich Polaków kominka w celach rekreacyjnych.
odpowiedz
Odpowiedź do tosia
Data dodania: 2018-02-11 08:17:15
Zanim porównasz to podaj parametry budynku. Ocieplenie ścian, podłogi, dachu, jakość okien. Czy jest kominek i czy jest używany? Czy jest rekuperacja? Bardzo dobrze, że jest bufor. To na pewno polepsza sprawność układu na paliwo stałe. Nie wiem czy wiesz ale budynek, z którego jest rachunek nie posiada izolacji dachu. To raczej znaczący wpływ na wysokość rachunku. Nie posiada także rekuperacji. Jak podasz parametry przegród i izolacji to będzie to porównanie wtedy bardziej miarodajne ;). Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do tosia

Sposoby taniego ogrzewania domu prądem.

Data dodania: 2017-12-20
wyślij wiadomość

Cześć,

przeniosłem wszystkie treści bloga na nową stronę.

Link do tego artykułu tutaj:

https://ogrzewanieprademzadarmo.pl/sposoby-taniego-ogrzewania-domu-pradem/

Cały blog, wszystkie stare i nowe treści funkcjonują pod adresem:
http://www.ogrzewanieprademzadarmo.pl/.

Zapraszam

1Komentarze
daria9107
Data dodania: 2017-12-20 23:00:14
Legalett
Cieszę się że choć trochę pomoglam w poszerzaniu wiedzy na temat ogrzewania prądem. Pozdrawiam
odpowiedz

Kotły elektrodowe w Polsce

Data dodania: 2017-12-16
wyślij wiadomość

Cześć,

przeniosłem wszystkie treści bloga na nową stronę.

Link do tego artykułu tutaj:

https://ogrzewanieprademzadarmo.pl/kotly-elektrodowe-w-polsce/

Cały blog, wszystkie stare i nowe treści funkcjonują pod adresem:
http://www.ogrzewanieprademzadarmo.pl/.

Zapraszam

1Komentarze
tbors  
Data dodania: 2018-08-19 13:47:54
Zapytanie - Piec Elektrodowy
Witam, czy byłby możliwy kontakt w sprawie zakupy pieca elektrodowego GALAN. E-mail do kontaktu: emilia.bors55@gmail.com Pozdrawiam
odpowiedz

Rachunek za ogrzewanie prądem - pażdziernik/listop

Data dodania: 2017-12-09
wyślij wiadomość

Cześć,

przeniosłem wszystkie treści bloga na nową stronę.

Link do tego artykułu tutaj:

https://ogrzewanieprademzadarmo.pl/rachunek-za-ogrzewanie-pradem-pazdziernik-listopad-2017/

Cały blog, wszystkie stare i nowe treści funkcjonują pod adresem:
http://www.ogrzewanieprademzadarmo.pl/.

Zapraszam

ogrzewanieprademzadarmo
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 88067
Komentarzy: 146
Obserwują: 72
On-line: 9
Wpisów: 71 Galeria zdjęć: 68
Projekt DOM NAD STAWEM 2
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Grabownica Starzeńska
ETAP BUDOWY - VI - Instalacje wewnętrzne
ARCHIWUM WPISÓW
2021 sierpień
2021 czerwiec
2021 maj
2021 kwiecień
2021 marzec
2019 lipiec
2019 czerwiec
2019 luty
2018 marzec
2018 luty
2018 styczeń
2017 grudzień
2017 listopad
2017 maj
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń

OBECNIE NA BLOGU
2 niezalogowanych użytkowników